28 juli, 2009

Nålar, henna eller vatten? Det är frågan...

En kund fick mig att tänka på tatueringar idag. Hon hade en taggtråd tatuerad runt armen, det fick mig att fundera på tatueringarnas trender, det fungerar ju som kläder, vissa saker är modernt och sedan kommer det något nytt, det som var modernt innan tappar sin charm. Skillnaden är bara att en tröja kan man slänga när den blir omodern, lite jobbigare att ta bort en tatuering.

Jag minns när jag var yngre, det måste varit ungefär när taggtrådarna var på mode, jag var på språkresa och de flesta gjorde hennatatueringar. Det var ju lite lättare att bli av med efter ett tag, om det inte hade varit för det faktum att de flesta som gjorde det fick hemska köttsår av det, såg en tjej försöka skona sitt sista skinn genom att skrapa bort den sista färgen med ett rakblad. Ingen vacker syn. Jag tyckte lite synd om Jessica i det läget.

När jag var ännu yngre var det kinesiska tecken som gällde, det nådde ända till mig och mina kompisar genom sådana där tatueringar som man gnuggade fast med lite vatten, det fick man i Frida-tidningar och man var så cool då. Både henna och gnuggisar är ju ganska oskyldigt. Men hur kul är det att ha ett kina-tecken eller en taggtråd nu? There's no going back, eller nästan inte i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar