18 januari, 2010

Kunderna som gör min dag

Jag har verkligen bestämt mig för att vinna över den här förkylningen. Den håller mig vaken på nätterna och det har jag inte tid med alls. Men jag äter vitaminer, vitaminrika frukter som kiwi och så tränar jag ändå. Jag tänkte att om jag håller igång för fullt så kanske den inte lyckas bryta ut helt.

Idag har jag jobbat, vi hade en ny praktikant på jobbet som var riktigt kul. Till skillnad från de flesta andra praktikanter så pratade han faktiskt. Kanske var det det som gjorde skillnaden. Jag fick ett litet skrattanfall på jobbet, jag lyckades hålla mig till de hade gått och sprang sedan ner till Jessica och skrattade med henne en stund. En tjej skulle handla och hade sällskap med en tjej och en kille. När hon får växeln tillbaka vänder hon sig till de andra.
Tjej 1: "Vad är klockan?"
Killen: "Kvart över."
Tjej 1: Kvart över vad?
Killen något argt: Du glömde säga tack!"
Tjej 1 något rodnande: "Tack"
Killen ursäktande och med en djup suck till mig: "Tjejer!"

Jessica hade några bra samtal med barn i telefon också:
Jessica: "Hej, jag ringer från Bokia, har du pappa hemma?"
Barnet: "Nej"
Jessica: "Kan du lämna ett meddelande?"
Barnet: "Nej!"
Och sedan la barnet på utan vidare.

Nästa barn:
Jessica: "Hej, jag ringer från Bokia, har du mamma där?"
Barnet: "Ja, men hon pratar i telefon, kan hon ringa dig?"
Jessica: "Det går bra."
Barnet: "Vad har du för nummer?"
Jessica säger numret och barnet svarar: "Det var för svårt, det kommer jag aldrig komma ihåg, du får ringa igen." Och barnet la på.

Vi hade också en kund inne som hade problem med en stiftpenna, när ett stift var nästan slut så fastnade det och han fick inte ut det och undrade om vi möjligen kunde lösa hans problem. Jag stoppade i ett nytt stift och visade honom att då kom det gamla fram, han var väldigt imponerad över hur teknisk jag var. Stackarn vet inte vad han pratar om. Jag och teknik har inte mycket gemensamt. Vad vore jobbet utan dessa underbara kunder som ger oss så mycket att skratta åt och det skvaller som jag och Jessica hinner utbyta?

Nu är jag hemma och försöker samla lite energi innan det är dags att köra veckans danspass. Som tur är så är det bara 90 minuter, sedan kan jag åka hem och lägga mig. Jag är helt slut och imorgon ska jag plugga hela dagen lång och så träna lite förstås. Sista dagen heldagen hemma innan tentan på fredag och den ska utnyttjas till fullo. Snälla ge mig fredag nu!

En liten sidokommentar som egentligen inte har något alls att göra med resten i bloggen, varför plogar de inte gångbanor och trottoarer här i Kungälv? Man får ju gå i flera cm modd, det är inte alls trevligt, på vissa ställen är det ca 2 dm till och med. Nu vill jag verkligen inte ha snö längre, ge mig sol, ge mig värme och ge mig barmark!

2 kommentarer:

  1. Vadå inget skumt alls med praktikanten, inte ens ett hår som luktar eller något annat konstigt ;)

    Du teknisk...

    Gillar skarpt de andra barnet Jessica pratade med!

    SvaraRadera
  2. Inget skumt alls, jag är förvånad. Eller ja, det är lite skumt att han pratar, för det gör de sällan ;P

    Ja, visst är det underligt, jag tror en pingvin förstår sig bättre på tekniska saker än jag gör, och då kan de inte ens läsa manualen.

    SvaraRadera