05 januari, 2010

Malta-nostalgi

Idag har jag tränat som vanligt, 3 km löpning, hittills i år har jag sprungit 15 km, känns riktigt bra faktiskt. Sedan har Pernilla hälsat på lite och kollat på gamla språkresebilder. Hon kanske ska åka till Malta hon också på språkresa. Efter en stund tittade Mattias och Lars-Ove in också. Alltid trevligt med lite besök. Det är ju inte utan att man blir lite nostalgisk när man ser på bilderna, även om det i detta fall var Linas bilder och inte mina, så har jag ju varit på samma platser och man minns en hel del. Det är nog tur att man inte minns allt, för då skulle jag nog inte vilja att Pernilla åkte, lite rädd om henne är jag ju trots allt.

Pappa pratar med farfar just nu, verkar som att han har fått positiva besked om sin cancer, den verkar inte ha kommit tillbaka och det är alltid glädjande. Ikväll blir det den årliga släktträffen hos Christer och Anki, det har vi alltid på trettondagsafton. Det ska bli kul som alltid. Jag tror alla kusiner på den sidan kommer inklusive Thomas och Cecilias kusin eller kusiner beroende på vem.

Nu ska jag nog sluta utnyttja Linas dator så hon får plugga ifred. Jag vill ju inte ha på mitt samvete att hon inte får pluggat tillräckligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar