08 januari, 2010

"Röda och vita och blåa"

Då har man varit duktig och både tränat och städat hela lägenheten. Det var hemskt vad det var jobbigt på träningen idag, men så är det ju ibland. Det blir alltid bättre. Sedan kom Lina och förstörde mina middagsplaner, jag hade tänkt äta min matlåda. Men eftersom hon kom också så blev det till att laga mat istället. Hon köpte med sig hälften av ingredienserna så det gjorde inte så mycket. Plus att hon var snäll och fixade en ost till mig, jag har bara haft kaviar om pålägg det senaste dygnet, för det var det enda jag hade hemma. Jag ska ju storhandla med mamma imorgon om allt går som planerat.

Nu sitter jag och kollar på Top Model och väntar på att min söta kusin ska ringa och säga om hon ska med och kolla på fotbollen ikväll eller inte. Hon bor ju på landet så hon behöver skjuts in, så det hänger mest på hennes föräldrar tror jag. Pappa kanske kommer förbi en sväng också, han håller på att uppfinna något som ska göra att han kan sätta fast en bygel på min dörr, för i nuläget fungerade det visst inte. Det ska bli spännande att se vad han åstadkommer.

Jag längtar lite till fotbollen ikväll, jag är verkligen inget fan av att stå ute och frysa på fotboll, jag brukar gå på ungefär en match per år som Lina spelar, men nu är det ju så att Ytterby har sin inomhuscup så här års och den brukar vara riktigt kul att kolla på. Så ikväll är det "röda och vita och blåa" som gäller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar