27 maj, 2010

Kusinvitamin på spontanbesök

Idag har jag jobbat, det hör inte till vanligheterna nuförtiden. Men det var riktigt trevligt att göra något annat såhär när studierna är över. Det kom inte en bekant, en kompis pappa som jag känner sedan gammalt. Han undrade över hur det går med pojkvänner och sådant och tyckte att det är dags att jag slutar vara så duktig och går ut och har skoj så jag kan träffa någon. Pratade med min kusin Emilia om detta och hon undrade också, så jag fick förklara att jag inte hade träffat den rätta ännu, så hon föreslog att jag skulle ta någon i väntan på den rätta. Underbara människor jag har i min bekantskapskrets. Att jag inte berättade sanningen för Hans berodde nog mer på att det lät så bra när han tyckte att jag var duktig, jag ljög ju inte i alla fall, jag bara lät bli att protestera.

Efter jobbet så blev det en spontanfika på Café nyfiken med Emilia, alltid trevligt, de har förresten riktigt god jordgubbspaj där och hennes kärleksmums var inte heller så dum, jag smakade så klart på den också. Hon fick se min lägenhet också, jag var nästan lite förvånad över att hon inte hade varit här tidigare, men så har hon ju varit på Teneriffa i ett halvår ungefär, så det beror delvis på det. Förhoppningsvis får jag se henne på min examen i alla fall nästa vecka. Nu ska jag se på Twilight, kom på att jag ville se både den och New moon igen innan det är dags att se Eclipse på bio.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar