12 maj, 2010

Regndans

Igår gick jag äntligen årets första golfrunda, 9 hål på träningen tillsammans med Elina, Sara och Johanna. Vi spelade bästboll, jag och Elina mot Johanna och Sara. Det var tur att Elina var i mitt lag för hon räddade oss nästan hela tiden. Jag tog ett hål från henne, mitt enda par. Det gick rätt värdelöst för mig, 5 hål höll sig i skalan "bra-okej" resten var i skalan "inte okej". Men tack vare Elina så vann vi i alla fall matchen. Det var första gången jag spelade gul slinga sedan den öppnade, var lite kul även om det inte gick så bra, plus att sällskapet var ju bra också.

Idag fick jag äntligen utnyttjat presentkortet på Tofta spa. Jag fick en omsorgskur, med andra ord bodyscrub med havssalt, bubbelbad med uppiggande olja, insmörjning med något som luktade väldigt gott, hand- och fotinpackning och till sist ansiktspeeling och ansiktsmassage. Jag kan nog vänja mig vid det utan problem. Fast jag tycker det var lite överskattat, det kostar mer än man får. Däremot blev jag väldigt sugen på att boka en tid för massage, får göra det någon gång när jag får tid och råd.

Ikväll blir det dans, för tillfället regnar det alldeles för mycket för att jag ska vara speciellt sugen, vi ska nämligen cykla dit och igår tyckte jag det var en bra idé att låta regnbyxorna ligga kvar i golfbagen till nästa träning, idag tycker jag inte att den idén är lika bra. Men som tur är har jag snälla föräldrar som ser till att jag slipper blöta byxor, pappa hade ett par extra som mamma kör hit efter jobbet, hellre ett par för stora regnbyxor än ett par blöta jeans. Jag har förberett mig ordentligt, jag har till och med pumpat cykeldäcken själv för första gången i mitt liv, pappa brukar göra det och sist hjälpte Lina mig. Så nu återstår det att se om jag lyckades, jag följde pappas instruktioner via telefon exakt, men man vet ju aldrig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar