02 maj, 2010

Sakletare

Det kan hända att min syster är sämst i världen på att leta reda på sina ägodelar, det skulle inte förvåna mig om det är så. Hon ringde nyss:

Lina: Du kommer ihåg när du inte hittade din mobilkabel till datorn så lånade du min.
Jag: Nej, jag lånade inte din.
Lina: Men jag hade ju med mig min till dig.
Jag: Det vet jag inte, men jag hittade min i alla fall.
Lina: Men min är borta och förresten, var hittade du din? Det kanske är min.
Jag: Jag hittade den i min datorväska.
Lina: Datorväska? Där har jag inte ens kollat...
Jag: Var den där?
Lina: Ja, men jag vet faktiskt att jag hade med den till dig!

Suck... Det är inte första gången heller, en annan gång ringde hon och undrade om hennes linne som var borta kanske hade hamnat hos mig, trots att hon inte hade varit här på länge, det visade sig ligga i hennes garderob. Hon är hopplös ibland...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar