28 maj, 2010

Som kaffe

Bra dag på jobbet idag igen, jag kände mig lite som en tomtenisse på tomtens verkstad, det var nästan som julrush under vissa perioder. Mors dag, stundande studentmottagningar födelsedagar och dop, våren är en tid för paket helt enkelt. Marcus påpekade dock tidigt att det inte var en tävling om vem som kunde slå in sakerna fortast såvida inte han vann förstås. Han sa dessutom att hans energi skulle dala när jag gick, jag var visst som kaffe, uppiggande men inte nyttigt för folk. Rå men hjärtlig stämning. Jag blev totalt charmad av Oscar också på jobbet, han var dagens lätt charmigaste kille och så söt, bara 8 månader gammal. Jag kan knappt bärga mig till det kommer sådana små sötnosar i släkten till hösten.

På vägen hem köpte jag mig lite lasagne och tsatsiki på Café nyfiken, väldigt bra med ett café så nära jobbet. De har dessutom en helt enormt god tsatsiki, så god att jag tycker det är värt att peta bort zuccinin i lasagnen, vilket inte är världens enklaste uppgift.

Nu ska jag se Sex and the city: the movie. Man måste ju förbereda sig inför film nr 2, jag övervägde först att se hela serien, men det är ju inte så längesedan jag såg den. Till den myser jag med Lindt excellence A touch of sea salt, så gott, den bör alla testa, jag var väldigt skeptisk först, men jag ångrar inte direkt att jag smakade, fast det kanske jag borde, även om det är mörk choklad så hade det ju varit nyttigare att inte äta choklad alls. Men jag är ju inte mer än tjej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar