13 maj, 2010

Vägen mellan hjärnan och munnen är för kort ibland

Idag känns det som att jag bara har flängt runt, först hämtade pappa mig här och så en sväng förbi hans jobb för att lämna en sak där. Sedan hem till mamma och pappa för att vänta på skjutsen för mig och mamma, väl hemma där kollade vi på gamla kort, det är skrämmande hur lika jag och min kusin Emma var om man jämför när hon var 1-2 år med samma ålder på mig, till och med jag tog fel på en bild.

Den som hämtade mig och mamma var Lotta, det är min morbrors frus brors fru, hoppas att det inte var för invecklat. Hur som helst så åkte vi hem till hennes föräldrar Gun och Lage och hälsade på, även Lottas syster Susanne var där. Massor av mat, fika och trevligt prat.

Sedan hem till mamma och pappa igen en snabbis innan det bar av till farmor och farfar för en fika där. Den här dagen har verkligen inte varit bra för mig. Jag får nog leva på vatten några dagar efter det. Nu ska jag bara ta det lugnt resten av kvällen, för imorgon tänker jag försöka bli klar med uppsatsen.

Jag kan ju bjuda på en dum sak som jag sa igår på dansbanan, vi gjorde en övning och jag skulle förklara för min danspartner vilken övning den liknade och sa "du vet den där övningen där vi tjejer skulle gå från kille till kille". Han fick sig i alla fall ett gott skratt, man kan ju inte alltid tänka innan man pratar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar