10 januari, 2012

I backspegeln - 2011

Den här idén har jag snott från en annan blogg, så jag tar ingen som helst cred för det. Men jag tyckte helt enkelt att det var ett så bra sätt att sammanfatta 2011 så jag utgår från samma frågor.

Fem händelser som varit bra det här året?

  1. Att jag blev kär och lärde mig släppa in någon på livet.
  2. Att jag lärde känna massa fantastiska människor.
  3. Åre-resan med mina fantastiska kollegor som gjorde att jag tvingades upp på skidor, något som var och fortfarande är en stor skräck för mig. Resan till Malung med Frida och gänget, resan till Mallis med kurskamraterna på jobbet, resan till Falkenberg med jobbet och resan till Grebbestad med familjen, resan till Skåne på träningsläger med golflaget. Resorna i allmänhet, men allra mest Åre-resan.
  4. Att kusinbarn-skaran utökades från två fantastiska pojkar till 2 fantastiska pojkar och två minst lika fantastiska flickor och att ytterligare ett litet barn är påväg och väntas vilken dag som helst.
  5. Att min provanställning gick över i fast anställning, nu blir de aldrig av med mig...
  6. En sjätte bonus-punkt är att jag äntligen fick lämna massa gammalt bakom mig.

Fem händelser som varit sämst det här året?

  1. Att min farfar gick bort helt plötsligt och oväntat, alldeles för ung och lämnade mig i massor av ångest över att jag inte hälsat på honom så ofta som jag borde gjort.
  2. Att jag blev så sjuk att jag till slut hostade sönder en lunga, AJJJ!!!
  3. Att kärleken i punkt 1 i förra frågan visade sig vara ett svin.
  4. Att oväntade och hemska saker händer som gör att man inte vet vem som talar sanning längre och som gör att lilla trygga Kungälv känns främmande och otäckt ibland.
  5. Att jag gått upp all vikt jag gjorde mig av med under 2010.

Vad har du lärt dig i år?

Galet mycket nytt på jobbet, men framför allt har jag lärt mig att det finns oväntade, mörka saker som man aldrig kan se på ytan förrän det kokar över. Att man inte kan lita på alla, men att trots det faktum att vissa sårar så är det värt att släppa in människor, glädjen på resan till sveket gör det hela värt smärtan. Jag har nyligen lärt mig att ärlighet kan uppskattas så mycket att man inte ens blir av med folk när man är ärlig och säger att man inte är intresserad.

Blev året som du har tänkt dig?

Verkligen inte, jag var rätt missnöjd med 2010 och tänkte att 2011 omöjligt kunde bli värre, men då tänkte högre makter att "vi ska nog visa henne"... Jag hade hoppats på lite mer glädje och lite mindre smärta, både fysisk och psykisk och framför allt så hade jag hoppats på att träffa den stora kärleken i mitt liv, det gjorde jag tydligen inte...

Vilka kläder har du använt mest?

Skulle jag välja enskilda plagg så blir det svarta kostymbyxor och svart kavaj med varierande toppar. I somras bodde jag dock nästan i mina jeansshorts, så även om jag inte använde de allra mest, så var de helt klart favoriten och jag längtar till jag får plocka fram dem igen.

Ångrar du något?

Jag tänkte först att jag ångrade kärleken som sårade mig så eller att jag inte var tuffare mot läkarna som inte tog mig på allvar, men jag är övertygad om att allt hänger ihop på ett eller annat vis, hostan gav mig ett nytt rum på jobbet vilket ledde till att jag lärde känna en kollega bättre som visade sig vara en fantastisk vän. Kampen med känslorna under det känslomässigt utdragna uppbrottet med kärleken visade mig vilka fantastiska vänner jag har som ställer upp och stöttar och pushar både med "snäll" kärlek och tough love. Det enda jag möjligen ångrar är att jag inte spenderade mer tid med farfar medan jag hade chansen, men det är kanske inte för sent än, man vet aldrig...

Vad har du mest lyssnat på för musik?

I början av året var det mycket vad HB valde på jobbet, sedan blev det en del Robyn, Lady Gaga, Rihanna och Veronica Maggio.

Årets tre roligaste fester?

1. Deklarationsfesten som mitt företag hade på Elfsborgs fästning med maskerad och Fångarna på fortet-tema.

2. Patriks 30-årsfest, ni som var där förstår varför.

3. En av förfesterna i Malung tillsammans med det underbara dans-gänget. Minnesvärd kväll!

Vad har du tittat på? (film, tv, serier..)

One Tree Hill, How I met your mother, Sex and the city, alla 90-talsklassiker som haft nypremiärer, Så ska det låta, Doobidoo, äntligen 20 år efter alla andra upptäckte jag Desperate Housewives och så den stora kärleken Big Bang Theory, sjukskrivningen satte liksom fart på tittandet eftersom jag knappt kunde lämna fåtöljen och ännu mer när jag var bunden till sjukhussängen. Tack och lov för Telias trådlösa internet som man lätt tar med sig överallt.

Vilka människor har du hängt mest med år?

Det har känts lite som att jag har bott på jobbet, så allra mest blir det jobbarkompisarna, självklart mest HB eftersom vi delar rum. Men annars så har det blivit med danskompisar, golfkompisar, min familj, mamma och jag började träna ihop och Lina kom in mer och mer med mina danskompisar, pappa har mest varit på golfen. Har försökt hålla kontakten med gamla jobbarkompisar också, men det är svårare än man tror att få till en dejt, den jag såg mest av dem blev J.

Vilka nya personer har du lärt känna i år?

Många, men allra mest värderar jag Emelie som kom att bli en jättebra vän på rekordkort tid, en del nya arbetskamrater som är underbara och så nytt dansfolk från alla möjliga ställen. Fler personer från jobbets andra kontor runt om i landet.

Vad är det vackraste du fått i år?

Om jag skrev något annat än mina kusinbarn så skulle jag ljuga, men de är ju inte mina, så jag säger resan till Grebbestad med familjen, underbart att komma bort en weekend och bara njuta av livet.

Årets bästa sms?

"Jag älskar dig"

Vad är det bästa du har läst?

2011 var året då jag glömde bort att läsa och när jag kom ihåg det hade jag inte tid, men jag läste i alla fall en klassiker, Mina drömmars stad av Per-Anders Fogelström, den håller alltid.


När man ser tillbaka så ser jag att trots att jag mest minns det negativa så har det trots allt hänt jättemånga bra saker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar