27 juli, 2009

Fix & trix

Har jobbat med underbara Jessica idag, bäst på dagen var de sista 75 minutrarna när vi fick tid att skvallra lite mellan kunderna och ta igen det vi hade missat när hon hade semester. Vi hade massa att göra på jobbet, tror att folk har tröttnat på regnet och trotsar det, det finns ju nästan inget annat att göra än att shoppa eller sitta inne och glo på tv. Ett perfekt läge för böcker med andra ord.

På kvällen var pappa och morbror Göran här och fixade och trixade lite, tur man har händiga släktingar när man själv är så totalt ohändig. Jag fick ett nytt duschhandtag, pappa spikade fast baksidan på mitt skrivbord, de ställde in tvn med kanaler i sovrummet, hjälpte mig att ta in träningsapparaten som väger hur mycket som helst och så justerade de min ytterdörr så att den blev rak och satte dessutom dit en gummilist så att den läcker varken ljud eller ljus på samma sätt som förut. Underbart!

Sedan blev det tv och lite skrivande. Börjar dessutom bli lite lässugen efter ett ganska långt uppehåll, funderar starkt på att slå mig ner i en korgstol snart och ta fram en riktigt bra bok, jag måste snart läsa ut Sarahs nyckel eller så ska jag ta mig an Den röda damcykeln. Får se vad det blir, jag har ju två bokhyllor med böcker, och jag har väl läst lite drygt hälften, så det är väl bara att hugga in.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar