22 juli, 2009

Harmoni och simultankapacitet

Idag har varit en ovanlgt harmonisk dag på jobbet, och det trots att vi inte har haft speciellt mycket att göra. Allt har bara flutit på i lagomt tempo. Skickade ut flyttkort till släkten idag och ett kort till min Faster Fasa som fyller 45 år imorgon. Det blev ett kort med texten "En liten fågel viskade i mitt öra hur gammal du blir idag, så jag slog ner den så att inte nyheten sprids". Tur att hon har humor.

Sedan kom min morbror och hans frus bror in på besök för att slå ihjäl lite tid, de ligger tydligen med båtarna i gästhamnen vid fästningen. Men de hade inte mycket gott att säga om den hamnen, den saknade ett ställe att fylla på med dricksvatten och det är ju en ganska viktig detalj. Sedan gick de för att fylla på med lite annan vätska.

När jag kom hem fick jag för mig att jag skulle baka under tiden som jag lagade mat till morgondagens matlåda, så jag gjorde en marmorkaka som blev väldigt god även om jag tyckte den såg lite kompakt ut, men eftersom jag följde receptet exakt så undrar jag om den kanske ska vara sådan. Jag visade prov på äkta kvinnlig simultankapacitet när jag lagade mat och bakade, jag lyssnade dessutom på en ljudbok samtidigt.

Sedan såg jag på "Halv åtta hos mig" och efter det That 70s show. Men nu ska jag gå och lägga mig, bara 3 arbetsdagar kvar den här veckan, inte för att jag inte vill jobba, men jag längtar efter att få sova ut och slippa vakna av väckarklockan. Så söndag är min favorit denna veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar