23 juli, 2009

Paraplyer borde förbjudas!

Idag har det regnat tills jag trodde att det aldrig skulle sluta regna. Det började när jag skulle gå till jobbet, previs lagom, och sedan så höll det i sig hela dagen nästan. Det skrämde ju bort kunderna en aning. Men vi fick till slut en del varor till min och Annas stora lycka. Så vi ägnade oss åt att packa upp det och till slut så började kunderna trots vädret och komma i alla fall. Det var bra, det enda som inte var bra var alla förbannade paraplyer som folk envisades med att lägga på disken. Jag vet inte hur många gånger jag har torkat av den, och dessutom har jag fått torka av några böcker och lite andra inredningsdetaljer. Man blir trött på tanklösa människor. Men jag får se det positivt, jag får ju i alla fall betalt för det.

Sedan kom Lina på besök ungefär 2 minuter efter att jag hade kommit innaför dörren. Det var trevligt, vi pratade lite om allt möjligt och kollade på tv. Myste lite allmänt, men eftersom har omänskligt tidiga arbetstider så var hon tvungen att åka tidigt. Hon börjar ju vid halv sex på morgonen, till skillnad från mig som börjar kl 10, eller allra tidigast kl 9:30.

Nu ska jag bara hänga upp tvätten och sedan så ska jag äta lite och njuta framför tvn, undrar om jag ska se Ernst eller That 70s show?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar