24 juli, 2009

Lite vardagsglamour

Jobb idag igen, känns som att jag inte gör annat nästan. Men just som jag hade sorterat ut böcker i Låna & Läs så insåg jag en sak. Det finns en STOR likhet mellan mitt jobb och att vara filmstjärna. Det kunde man inte tro. Men det jag gör som en filmstjärna gör är att jag går på röda mattan varje dag. Lite glamour i vardagslivet.

På kvällen, efter jobbet var jag på Maxi och skaffade Ica-kort, vuxenpoäng till mig, sedan har jag chattat med lite folk på msn samtidigt som jag kollar på That 70s show. Har chattat med 2 vänner som idag har gjort klart för mig att jag inte räknas in bland deras vänner längre, snarare någon de bara känner. Känns sådär, men föga förvånande. Vi har glidit isär under våren och jag har känt mig utanför sedan april i alla fall. Så det kanske är lika bra, jag tänker fortsätta försöka vara vän med dem, men inte kräva något. En försöker lösa det, känns som att det kan ordna upp sig där så fort hon kommer hem igen. Men den andra känns mest avigt. Jag tror inte hon bryr sig, men det återstår att se, jag kan ha fel. Jag hoppas att jag har det.

De tycks i alla fall ha kommit varandra närmare och det är ju kul för dem, hade jag inte haft golfen och kompisar runt om så hade jag nog haft panik, men som läget är nu så tar jag det lugnt. Det ordnar säkert upp sig. Och gör det inte det så gör det väl inte det då...

Har i alla fall bokat in en preliminär "dejt" nästa vecka med en gammal jobbarkompis, saknar verkligen henne, vi hade alltid kul ihop på jobbet eller när vi fikar, så det kan nog bara bli bra. Just nu längtar jag bara till imorgon eftermiddag när jag får vara ledig ända till på måndag, jag börjar känna av arbetsveckan nu. Men en dag till sen är det helg hela söndagen. Borde väl ta mig en tur till golfbanan, har ju inte hunnit dit på snart två veckor med allt flyttande och allt jobb. Så får det nog bli, får fjäska med Lina så hon kan hämta mig här. Nu blir det mys med tvn och sedan i säng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar