26 juli, 2009

Hur länge kan man vara fjortis?

Funderade på en sak, på utekvällar, när du går ut så kompenserar du alltid det du saknar i utseende med kläderna. Mycket ska visas, kroppen ska framhävas, så killarna ska se dig. Stilen de senaste gångerna ha i mitt tycke liknat mer en fjortis än en kvinna. Jag har inget emot det alls, men jag undrar om det verkligen är så du vill bli sedd av dina medmänniskor? Om det verkligen är den sortens uppmärksamhet du vill ha? Jag har själv varit i det stadiet, det ska jag erkänna. Men jag har också insett att det ganska fort förlorar charmen.

Jag hade trott att du också skulle växa till dig så småningom, jag menar att liksom jag har du blivit äldre, men din klädstil har inte blivit ett dugg äldre. Jag tycker att du ofta har snygga kläder, men vissa får mig att höja på ögonbrynen, det är uppenbart att vi inte har samma smak. Och det är ju bra, för det har varit väldigt tråkigt om alla såg likadana ut. Men vill du inte bli tagen för den ålder du är? Eller vill du kanske se yngre ut? Kanske har du åldersnoja, vad vet jag, men det tycker jag inte att du behöver, för du är i en fantastisk ålder och borde försöka uppskatta det. Jag undrar om du verkligen vill ha den sortens kille som du drar till dig? Killar som vill ha unga och osäkra tjejer som de lätt kan manipulera, jag skulle inte vilja ha en kille som ser mig som ett objekt utan en kille som ser mig för att jag är jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar