30 juli, 2009

Jag har bara regn hos mig...

Det har varit en helt galen dag, på ett underligt sätt, vet inte om det är positivt eller negativt. Det har hänt så mycket och ändå har det varit en så seg dag att det kändes som att jag gäspade hela tiden. Det mest händelserika var nog ändå när café nyfiken fick en markis mindre. Helt plötsligt, utan förvarning så började det spöregna, värre än på länge. Helt galet var det, så jag skyndade mig ut i det hela för att rädda blommorna på utsidan. Jag hade precis ställt in dem när jag hörde en smäll och sedan massa skrik bakom mig.

Självklart vände jag mig om och fick då se folk springa från uteserveringen där markisen hängde långt ner och hade tappat lite metalldelar som lå på borden. Jag tror inte att någon skadade sig, det kom i alla fall ingen ambulans. Så jag hoppas verkligen att alla klarade sig bra. Det var lite oroväckande att det stod massa barnvagnar där dock. Men som sagt, ingen ambulans är ju ett gott tecken. Hoppas att de stackarna fick en kopp kaffe eller så som plåster på såren.

En stund senare var det dags för lunch, idag hade jag och Jessica lite mer än en halvtimme ihop, det var hur trevligt som helst. Annars har jag ätit lunch själv de senaste 2 veckorna så jag var glad över att äntligen få lite sällskap.

Nu ska jag bara ha en lugn kväll och ladda upp mentalt för Vikingamarknaden imorgon, hoppas på lite bättre väder då så att vi kan ha ett bord ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar