17 juli, 2009

Porslinsbröllop!

Första jobbveckan av 4 är gjorda, har haft dubbelpass ett par dagar nu och jobbat 8 timmar för att sedan gå direkt till lägenheten och städa och flytta, men det är lite roligare än vanligt jobb. Och i helgen blir det inte bättre, ska klippa mig imorgon och sedan packa upp alla kartonger, det är ju bara 18 st. På söndag planerar vi att städa den gamla lägenheten för att sedan på måndag börja jobba igen och köra en vecka på 6 dagar. Tur man har haft hjälp av 2 outtröttliga föräldrar, en hjälpsam moster Jessica och farmor och farfar som alltid ställer upp. Farfar tyckte dessutom att vi skulle slita ut en generation i taget och sa att han och pappa kunde jobba medan jag tittar på. Jag tyckte att det lät som en utmärkt idé, men pappa höll inte riktigt med, fast det har nästan varit så nu eftersom de har fixat en hel del när jag har varit på jobbet.

Det blir väldigt fint i nya lägenheten, jag har lämnat ett par möbler utanför och gjort plats för lite nya, ny soffa, nya korgmöbler att ha vid fönstret i vardagsrummet, nya solstolar som så småningom ska komma till balkongen och tyvärr måste jag lämna min fina garderob. Men den lånar jag ut till mamma och pappa så länge så kan jag ta tillbaka den senare om jag vill. Jag ska också ha en byrå och en gungstol som jag fått av farmor och farfar (som också skänkte bort korgmöblerna och solstolarna) och en träningsapparat så att jag ska kunna kalla mig tränad så småningom, det är i alla fall pappas tanke med det hela. Vi får väl se hur det artar sig.

Hade en väldigt lugn dag på jobbet, inte bra, jag och Anna hade väl typ 3 kunder efter kl 17, så vi roade oss med att flytta runt på pocketar istället och fylla på från lagret. Men det tog ju inte så lång tid, så sedan så läste vi i roliga böcker istället. Det var mycket roligare. Måste ju passa på att gratulera mamma och pappa på deras bröllopsdag, det är 20 år sedan de gifte sig nu. Och så fyller ju pappa år också, så ett grattis till honom också. Nu ska jag ladda för morgondagen med lite mer TV innan det är dags att sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar