19 juli, 2009

På plats! Äntligen!

Jag är enormt trött efter att ha jobbat fem dagar och sedan flyttat på kvällarna och hela helgen. Idag har det mest varit till att packa upp och sätta allt på sin plats, och så en tur till Ikea för att köpa det som fattades. Och nu ser jag fram emot en vecka med arbete i 6 dagar, blir nog tufft, men det är färdigflyttat i alla fall. Bara småsaker kvar, som att fixa lampor som matchar, få in några möbler till som står hos mamma och pappa och sätta upp lite tavlor. Men jag är på plats i alla fall.

Nu är det tv som gäller resten av kvällen innan jag ska sova. Jag trivs bra än så länge i alla fall, men det är väldigt stort och ekar lite i brist på saker på väggarna. Ska snart kolla på Vad blir det för mat, jag gillar Per Mobergs matlagning, han gör intressanta rätter som inte verkar allt för svåra.

Har dessutom veckohandlat och fyllt kylen idag, så jag ska slippa fundera på vad jag ska äta i veckan, det är bara att laga det. Jag har höga förväntningar på att det ska blir roligare att laga mat när man har ett riktigt kök. Funderar på att ge mig in på bakning också, både bröd och godare saker. Ska bli så kul, och så fort jag får in stolar så ska jag sitta med vänner på balkongen och njuta i kvällssolen ända tills det blir mörkt. Jag längtar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar