20 juli, 2009

Hick!

Har jobbat idag, och varit alldeles för trött för det egentligen. Jag vaknade tidigt eftersom det blev ljust, men nu har pappa satt upp min mörkläggningsgardin så i natt ska här sovas. Men saker blir ibland lite roligare när man är trött, eller jag blir i alla fall fnittrigare. På gott och ont, men jag och Anna fick oss i alla fall några riktigt bra skratt och jag hade svårt att sluta skratta åt en liten kille som sprang och plockade saker som han ville ha och glatt svarade sin pappa "lägg tillbaka den" varje gång pappan frågade "vad sa jag?" och sedan sprang han så fort han kunde med vad han nu hade i handen vid det tillfället.

Jag fick hicka också, otroligt dåligt tillfälle för det, jag som har hicka typ 3 gånger om året och så fick jag en sådan där riktigt värstinghicka. Jag hoppade till så jag hade svårt att scanna av en kunds legitimation, han skrattade rätt gott åt mig dock. Det är inte lätt ibland. Men jag skrattade också måste jag medge.

På kvällen så tog vi ut min gamla soffa från den gamla lägenheten, nu är den tom, så när som på lite skurmedel och diskmedel och sådant som behövs till städningen av den. Så om någon behöver en soffa så säg till, jag skänker bort den. Jag fick också in mina korgmöbler, de står vid fönstret i vardagsrummet och det gör att rummet inte ser lika tomt ut längre.

Stod på balkongen en stund och tittade på utsikten, jag insåg att jag ser bort till huset där min förra lägenhet ligger, men utsikten här är mycket bättre, staden är fin när det är mörkt och alla gatulampor är tända. Jag gillar det jag ser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar