02 juli, 2009

Seger!

Igår var en riktigt lyckad dag, tävling på eftermiddagen. 18 hål slaggolf och jag hade bästa möjliga önskbara spel. Allt studsade min väg, alla slag gick som de skulle, inklusive de som inte var så bra egentligen. Så jag var helnöjd med spelet.

Jag lyckades få min bästa score någonsin, 85 slag brutto och 64 netto. Så man kan säga att jag var mer än nöjd med det. Jag skrapade dessutom ihop 43 poäng och putsade till mitt hcp en aning, jag gick från 16,9 till 14,8. Så nu har jag nått mitt mål att komma under 15 i år, undrar vad jag ska ha för mål nu?

Jag råkade också vinna A-klassen när jag ändå höll på och fick ett presentkort på en behandling på Tofta spa, en blomma från Ebbas blommor och ett glas från Orrefors med Gullbringas emblem på. Som en liten bonus så kvalificerade jag mig genom detta till Ladies Masters som går på klubben i september och eftersom jag var den som hade lägst score totalt så fick jag ett presentkort på 500 kr på kläder. Så de 80 kr som jag betalade i tävlingsavgift var väl investerade kan man säga. Jag kom inte hem förrän vid halv tolv efter prisutdelning och tacktal och väntan på dessa båda. Men det var det väl värt.

Idag satt tröttheten och förväntningarna på att spela bra kvar, så när jag och pappa hade varit på Flügger färg i Kungälv och förmedlat till de som ska tapetsera vilka tapeter jag ska ha så skulle vi spela 9 hål. Jag spelade från herr-tee för skojs skull, och det var nog tur, hade det gått så dåligt från dam-tee så hade jag varit helt förstörd. Nu kunde jag skratta åt det. Jag satte för hård press på mig själv och förväntade mig att det skulle gå lika bra idag, men det gjorde det ju inte så klart då. Press är den värsta fienden ibland.

Det är ruskigt varmt här, det till och med blåser varmt. Man svettas till och med i skuggan. Har legat på altanen hela eftermiddagen och inte orkat göra någonting alls. Nu ska jag se på tv och fortsätta ta det lugnt resten av kvällen och snegla bort på mina priser med jämna mellanrum och peppas lite av dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar