25 september, 2009

Bokmässan

Efter att ha suttit i samma telefonkö två gånger i morse för att få prata om två olika saker med samma myndighet (de kunde inte koppla mig) så åkte jag och Åsa till stan, först lite mat och sedan kö för att komma in på Bokmässan.

Väl därinne så gick vi runt på måfå och kollade i de montrar som lockade mest, vilket var framför allt de större förlagen och så andra som sålde billiga böcker t ex Adlibris, jag vet att jag sviker jobbet, men till de priserna bryr jag mig inte riktigt om det. Det var kaotiskt, varmt och folk överallt. Men det var det värt.

Lite kändisspotting hann jag med också, såg Katerina Janouch, Martina Haag, Björn Hellberg, Sören Olsson, Anders Jacobsson, Camilla Läckberg, Jan Lööf (tror han heter så, han som gjort Skrotnisse) och säkerligen en och annan författare till som jag har glömt.

Det blev 7 böcker och ett spel som lämpar sig för fester, troligen bäst efter lite dricka. Böckerna blev 3 biografier, en deckare, en roman och två ungdomsböcker (Johanna, de är i min vanliga smak, Tillsammans 1 och 2).

På vägen hem så skulle jag ringa mamma, det blev ett ganska udda samtal, tror min pappa hade tråkigt så här på fredag eftermiddag.
Pappa: Korvkiosken på Heden!
Frida: Haha, kul!
Pappa: Vad vill du beställa?
Frida: Den heter väl inte ens så?
Pappa: Jag vet inte. Vill du prata med Gunilla eller?
Frida: Det spelar egentligen ingen roll, jag tänkte bara säga att jag är på väg hem från Bokmässan.
Pappa: Vänta lite, här kommer hon.

Vem har sagt att man behöver prata om normala saker i telefon med sina föräldrar. Träffade Jimmy på bussen och pratade bort lite tid, det var längesedan vi sågs så det var kul. Nu blir det lite tid till studier innan allt bra börjar på tv, ska ju jobba imorgon, så det blir tidigt i säng för min del.

2 kommentarer:

  1. haha hur tusan kunde du känna igen Jan Lööf?!
    Angående böckerna kan jag inget säga då jag läst alla tre ;)
    Vilken dag har du tenta?

    SvaraRadera
  2. Han hade en skylt bakom sig som sa att det var han och så signerade han sin bok, annars hade jag aldrig vetat att det var han.;p Hahaha... Tentan är på torsdag :)

    SvaraRadera