25 september, 2009

En andra chans

Jag känner mig lite förbryllad, det finns en person som varit ute ur mitt liv sedan någonstan 1992-1993, jag minns inte exakt jag var så liten då. En släkting kan man väl säga, min ingifta moster som då skilde sig från min morbror och sedan dess har jag sett henne en eller två gånger, på min kusins konfirmation för 2 ½ år sedan och jag är inte helt säker på om hon var med på min mormors begravning vid ungefär samma tidpunkt. Annars har jag inte sett henne på hela tiden.

Såg att hon hade facebook och jag la till henne, nu kommenterar hon på min status med jämna mellanrum och skickar små meddelanden, känns lite som att hon försöker ta igen för missad tid och det är jag faktiskt glad för. För nyligen har saker kommit fram som jag inte hade en aning om som rörde historien, saker som inte förbättrade min bild, men nu försöker jag skapa en ny uppfattning. Jag vill ge henne en andra chans, jag tycker att hon förtjänar det. Så jag säger välkommen tillbaka till min fjärde moster. Jag vet att det skulle göra min kusin glad och jag vet att min favoritmoster Jessica gör samma sak. Vi kämpar i motvind mot många andra, men med gemensam vilja ska vi nog klara det.

Idag blir det bokmässan för hela slanten, jag har laddat upp och spanat in böcker jag vill ha som jag ska hålla utkik efter. Sedan blir det bio om mamma är frisk nog för att gå, det går bra med de planerna, vi har bara planerat att gå på bio sedan februari. Får se hur det går, annars får jag väl lite tid över till studier ikväll istället, det kan behövas, mindre än en vecka kvar till tentan nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar