24 september, 2009

Suit up

Har jobbat idag, det var väldigt kul faktiskt, det var jag, Terese, Jessica och en jättetrevlig praktikant, Emilia. Vi hade mycket att göra och pratade lite skoj saker. Dagens funderingsämne var om det finns ett yrke som kan göra en jättetrist och torr kille lite mer intressant. Förslagen var många men inga verkade tillräckligt bra, så vi kom nog fram till att, nej det finns det inte. Vi pratade också om Ernst, antingen gillar man honom eller så gillar man honom inte. Terese gillade honom, men tyckte inte att han var snygg, åtminstone en poäng till henne. Vi andra 3 gillade honom inte och tyckte att han var lite för klämkäck.

På vägen hem testade jag den nya godisaffären, många sorter och bra blanding blev resultatet där, dit kommer jag nog fortsätta gå när jag ska köpa godis. Trevlig tjej i kassan gjorde intrycket bättre, passade på att planera morgondagen som ska spenderas med Åsa och om Ida hinner så möter hon upp oss på Bokmässan alias Mitt paradis på jorden.

Kom hem och möttes av massa problem, brevbäraren hade knölat ner min post i brevlådan och dessutom gett mig dubbelt med reklam, blir man glad eller? Jag hade fått räkningar från Kungälvs energi dessutom som skulle ha betalats den 30 sept, men jag hade fått dispens med ytterligare en månad eftersom posten hade skickat dem fel, till min gamla adress trots eftersändning, men jag vet inte ens om jag kan skylla på det. Hur intelligent är det av Kungälvs energi att skicka dem dit när jag har avslutat abonnemanget där och startat ett nytt här? Borde de inte ha förstått att om jag flyttar hit så vill jag ha min post hit? Så imorgon blir det en tur till både posten och Kungälvs energi för att få dem att kolla så att alla uppgifter stämmer, för så här kan jag ju inte ha det. Det ironiska är att jag dessutom har ringt flera gånger och efterlyst räkningarna eftersom jag visste att de skulle komma. Suck...

Men nu ska jag se lite How I met your mother en stund och ta mig något att äta, idag ska Barney hjälpa Marshall att köpa en ny kostym. Suit up! Sedan blir det Idol och Lyxfällan, får se vad som händer där emellan. Men imorgon blir det Bokmässan, weeii...

4 kommentarer:

  1. Om dom skulle ha betalts den 30 september är det väl ingen fara?

    SvaraRadera
  2. Nej, nu är de betalda, men det var mest att de gjorde så många fel som fick mig att bli irriterad på dem. :)

    SvaraRadera
  3. haha, sånt är livet! Märker att seriösa samtalsämnen ännu inte infunnit sig på bokia, känns bra! =)

    SvaraRadera
  4. Det kommer inte ske så länge jag, Jessica eller Terese är kvar i alla fall, får man se dig där till jul så kan du ju bidra med mer skvaller ;)

    SvaraRadera