21 september, 2009

Brist på motivation...

Alla vet hur det är sista veckan i skolan före sommarlovet, eller fredag eftermiddag, speciellt om det är fredag före ett lov. Motivationen är lägre än den djupaste punkten på havsbotten. Det kan vara så att sista året i skolan är så, första veckan var jag på topp och läste en bok, sedan dess har det varit torka på läsningen, okej att jag har varit sjuk i en vecka, då kan man inte räkna med att läsa massa. Men veckan där emellan roade jag mig med massa andra saker och läste en halv bok, nu är det en och en halv vecka kvar till tentan och jag är noll motiverad att läsa. Imorgon måste jag verkligen tvinga mig, för nu är det knappast någon idé.

Måste verkligen inspirationen infinna sig innan tentapaniken gör det. För då kan det bli jobbigt. Men det är bara att räkna ner nu, bara 6 kurser kvar att tenta i, och med tanke på hur många tentor jag har gjort så är det ju en bagatell egentligen. Kom igen nu Frida, peppa dig själv! Mindre än ett år kvar, sedan behöver du inte göra prov på några år förhoppningsvis, nästa borde vara för att bli auktoriserad revisor. Jag skulle verkligen behöva en riktigt bra muta eller ett peptalk nu så jag kan få läsningen klar någon gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar