20 september, 2009

If I was a rich girl...

Förkylningen är på bättringsväg och jag har äntligen fått tillbaka lite energi. Är fortfarande inte på topp, men det kan man ju inte vara jämt. Idag har jag städat, det behövdes. Jag har diskat och betalat räkningar för ca 19 000, det kändes ju inte ett dugg deprimerande, nej då. Tur att det sprids ut på ett par månader och att jag har en bra budget.

Inspirerad av Lyxfällan så gjorde jag också en kalkyl i Excel som ska fyllas på varje dag så jag kan se exakt vad mina pengar går till, jag har insett att jag som de säger i serien "blöder pengar". Jag lever inte över mina tillgångar, jag bara lever upp det jag har. Men i år ska sparas också, min nya idol Gill Fielding ska bli min inspirationskälla.

Jag har också gjort min samhällsplikt och röstat i kyrkovalet, partiet jag ville rösta på fanns det inga valsedlar till, jag vet inte ens om de ställde upp, så jag fick helt enkelt ta det näst bästa, plan b. Inte så illa det heller. Jag har funderat lite över det här valet, jag är förvånad över att ingen, inte en enda person eller ett enda parti har försökt vinna min röst. Länge planerade jag till och med att rösta blankt, men min vilja att se till att vissa inte tar fler platser än nödvändigt fick mig att ändra min åsikt. Jag kallar detta valet för det hemliga valet, jag visste inte ens att det var val innan röstkortet damp ner helt oväntat i min brevlåda.

En annan märklig sak med valet var att det var många som ville rösta, jag fick stå i kö i nästan en kvart för att få lämna mina fyra kuvert. När jag skulle rösta till EU-parlamentet i somras var jag ensam i hela vallokalen. Märkligt! Prioritering?

Nu ska jag njuta av kvällen med först Top Model 12, sedan tvingas jag välja mellan Kändisdjungeln och Hål i väggen, svårt val. Jag vill ju gärna se Rafael åka ut, men det andra programmet är bara såå kul.

1 kommentar:

  1. Det blev ett lätt val, Hål i väggen började visst nästa söndag och inte idag.

    SvaraRadera