30 september, 2009

Tentan närmar sig

Man tänker så bra när man tentapluggar, på det mesta utan tentan då förstås. Mängder med bra slutsatser idag, dessutom så känner jag mig inte speciellt orolig för tentan, men det kanske kommer på fredag. Eller så är det bara så att jag känner att jag har fattat det mesta som Enar har pratat om, hur som helst så känns det bra just nu. Men det är ju ingen garanti.

Jag har ju en shoppingrunda med Åsa och Lina inplanerad efter dessutom. Ska bli kul, det ska party-shoppas. Blir troligen ett restaurangbesök också med dem, jag lär ju vara utsvulten efter en tenta. Det är ju en sådan enorm energiurladdning att skriva tenta. Normalt sett är man helt slut efteråt, men efter Jöken (Juridisk översiktskurs) så var känslan inte så mycket utmattning som nära döden. Tur man inte behöver göra om den. På fredag verkar det inte som att det ska ta alla fem timmar i alla fall, men man vet ju aldrig, bäst att förbereda sig på det ändå.

Imorgon är sista pluggdagen, men jag är inte så värst sugen på att plugga, men lite måste man väl repetera, anteckningar och lite övningar. Sedan ska jag ta en lugn kväll och bara slappa som uppladdning, funderar på att ställa klockan imorgon så man kan somna tidigt imorgon kväll, tåget går ju 7:07 från stan. Usch!

Nu ska jag bara njuta av tvn resten av kvällen och sedan krypa ner under täcket och lyssna på Honungsfällan av Unni Lindell till jag somnar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar