18 september, 2009

You better bring it!

Du tror att ingen förstår, att ingen ser, men jag känner dig bättre än du tror. Jag vet precis vad du tänker ibland och just nu. Du är inte säker på dina känslor men förväntas vara det så då spelar du en roll. Du är en fantastisk skådespelerska. För i ärlighetens namn så tror jag att jag är den enda som har genomskådat dig. Det tog ett tag innan jag knäckte din kod, men när jag väl har gjort det så är det glasklart. Jag undrar nästan varför jag inte såg det tidigare.

Jag har varit där du är, inte bara en gång utan flera. Man förväntas känna något och man spelar rollen som efter ett manus, säger rätt saker vid rätt tillfällen, gör rätt saker när man förväntas göra det. Men du missar en sak, en viktig detalj och det var det som avslöjade dig, för oavsett hur mycket dina läppar ler och dina ögon glittrar så kan du inte dölja ditt naturliga kroppsspråk och dina spontana kommentarer. Ibland glömmer du tänka innan kommentarerna slipper ur dig. Om du vill att folk ska tro dig måste du spela rollen övertygande, annars blir du aldrig en stjärna i din egen film.

Idag väcktes jag av ringklockan på dörren, gissa om jag blev förvånad, det var Lina som kom en timme tidigare än förväntat och jag sov så gott, men vad gör man, det var ju bara att släppa in henne. Men jag höll på att somna trots att hon pratade på om helgens äventyr och hur kul det skulle bli med lite fester som väntar i oktober. Men när hon väl hade gått en timme senare var jag ju redan klarvaken, om än trött, jag har ju hostat större delen av den här natten också. Så jag bestämde mig för att ta en dusch istället. Dum idé! Jag hade hela håret fullt med schampo när varmvattnet försvann. Brrr... Men ca 10 minuter senare kom det tillbaka, så då stod jag i duschen i ytterligare en kvart tills huden var alldeles röd av det varma vattnet och det riktigt brände. Så skönt! Finns det något bättre än en riktigt varm dusch?

Sedan har jag hostat och haft Bring it on-maraton, såg film nr 2 och 3. Den första såg jag ju redan i lördags. Är fortfarande hängig, skoldagen igår gjorde det inte bättre, jag var ju helt slut och det tycks sitta i idag. Men jag har ju ingen brådska med skolarbetet än, jag får helt enkelt ta det i den takt som går nu. Tur man kan disponera tiden själv ibland. Det lär bli en lugn helg, jag har avbokat bion med mamma, hon ringde förut från jobbet, en liten kille sa till henne i andra änden "ta inte den snabba cykeln", så charmigt, som att fröknarna helt plötsligt skulle börja sno cyklarna framför näsan på barnen. Jag fick mig ett gott skratt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar