01 november, 2009

Änglalikt!

Vilken stämning, man kan nästan ta på den. Det är som att hela västkusten håller andan. Alla väntar med spänning. Det spelar inte ens någon roll om man bryr sig om fotboll eller inte. Sverige är delat i 2 läger idag. Jag skulle bli väldigt förvånad om jag mötte någon som inte hejar på blåvitt idag. Nästan alla uttrycker sitt stöd på ett eller annat vis. Västkusten laddar för fullt och har stöd av nästan hela landet känns det som, inklusive varenda stockholmare som inte är AIK-fans.

Jag hoppas på blåvitt ska spela himmelskt bra och göra skäl för smeknamnet änglarna. Så kom igen nu och ge grabbarna lite änglavakt. Jag är väldigt ledsen för att jag inte har någon kanal på tv som sänder matchen, men det får bli radion istället. Egentligen skulle jag nog behöva tiden till att plugga, men vem kan göra det när det står ett guld på spel, ett guld som ska hem till götet.

Igår var det hockey och Frölunda Indians visade Skellefteå var skåpet ska stå med 5-2, idag är det blåvitts tur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar