01 november, 2009

Dags att gå i ide

Nu var det dags igen, tentavecka. Tentan är på lördag, lite elakt av skolan att lägga en tenta på en lördag, men vi får ju en dag extra att läsa. Jobbigt bara att det knappt är möjligt att ta sig till Trollhättan på en lördag morgon. Tur att man har snälla föräldrar som ställer upp och skjutsar.

Från och med nu ska man gå in i någon sorts studie-ide, man isolerar sig i lägenheten och svarar knappt på sms eller samtal om det inte är viktigt. Vaknar upp ur idet gör man någon gång på fredag kväll när man i panik kollar så att allt är packat och att man inte har missat något. Sedan ser man på tv och sover minsta möjliga, för det är stört omöjligt att sova mer än en timme i sträck plus att man inte somnar förrän jättesent. Normalt sett så är man helt slut när tentan är över och en enorm huvudvärk. Men jag har bokat in något, inte riktigt klart vad det är än, men jag ska i alla fall göra det med Ida. Alltid kul att ha något att se fram emot.

Annars så har jag idag läst, tränat, förberett rättsfallsseminariet till imorgon, lyssnat på matchen på radion och tjurat lite över resultatet, men samtidigt glatt mig åt att det inte är så fy skam att vara näst bäst i hela landet. Mamma och pappa har hälsat på lite och hjälpt mig med diverse saker. Nu så blir det Vem kan slå Filip och Fredrik och jag säger "heja utmanaren!" Egentligen tål jag inte Filip och Fredrik, så jag ser det mest för att jag gillar fåniga tv-lekar och för att det är så kul om de skulle förlora.

4 kommentarer:

  1. ...eller så packar man inte sakerna dagen innan tentan och så gör man som min klasskompis och kommer till tentan i beskattning utan sin lagbok!! Lyckat! ;)

    SvaraRadera
  2. hur gick det? det är ju en mardröm att inte ha lagboken när man gör tenta, jag skulle få panik tror jag :)

    SvaraRadera
  3. det slutade med att hon lånade ihop en av varje sort och satt med tre olika lagböcker :)

    SvaraRadera
  4. Stackars tjej, hoppas hon klarar det ändå, och framför allt så hoppas jag att det gick riktigt bra för dig! :)

    SvaraRadera