18 november, 2009

Det händer ju att Jonathan vill ha en polkagris ibland...

Det har varit en riktigt bra dag om man bortser från att jag vaknade av att regnet piskade på fönstret, vilket inte direkt fick mig att vilja gå upp. Vädret fortsatte i samma stil hela dagen, men jag har ändå haft en solskensdag.

Härligt sällskap med Lina, Kalle, Olof och Andrej på tåget till skolan bjöd på många skratt. Helt underbart och jag var på topp inför föreläsningen. Dock höll jag på att somna under första timmen, att vara trött av för lite sömn under veckan i kombination med massa tråkigt prat om vad som står i vilken paragraf i de olika lagarna.

På lunchen kom dagens absolut bästa händelse. Jag lunchade med Kasper och Emelie som vanligt och Lina hade gjort oss sällskap, så vi kom in på syskon. Nu kommer den roligaste konversation jag har hört på länge:

Emelie: Du har en bror till va?
Kasper: Ja.
Emelie: Vad heter ni mer än Kasper och Jesper
Jag: Jonathan så klart! Hahahaha...
Kasper: Ja, det heter han.
Jag: Skojar du?
Kasper: Nej, han heter så.
Jag: Men jag skojade ju. Hahahahahahaha...
Kasper: Men vi har en halvbror också, Pontus. Som åsnan!
Jag: Åsnan?
Kasper: Ja, det finns en åsna som heter Pontus i sagan. Och ett lejon, så vi brukar kalla vår stora hund för lejonet.

Jag hade riktigt kul åt detta som ni kan förstå. Hans föräldrar måste verkligen älska den sagan. Jag skrattar fortfarande när jag tänker på det och kan inte sluta nynna "vi ska ut på rövarstråt, jag vi ska ut och röva..."

På vägen hem hade vi också väldigt trevligt och roligt, den här gången var det jag, Lina och Malin som hade sällskap, jag gillar Malin och är glad att hon läser med oss nu, kul att få lite tågsällskap. Väl framme i stan händer nästa knäppa sak, klockan är 16:37 och nästa Grön express går 16:42, Lina tyckte att jag skulle ta den så jag frågade när hon skulle åka. Hon sa att hon skulle kolla tågen och då hör vi från en röst bakom oss som säger "Tåget 16:47 passar bra!" Aningen förvirrade vänder vi oss om och vem står där om inte Johanna från golfen. Jag trodde ju först att en vilt främmande person började föreslå tågtider.

Jag tog bussen, men jag hade nog kommit hem fortare med tåget till Ytterby och buss därifrån, det var ju kö på motorvägen. Jag funderade lite över det där med kö, hur kommer det sig att det alltid är kö åt det hållet man ska och extremt sällan åt motsatt håll? Det tycker jag är konstigt.

Det har varit många galna händelser idag, men det har bara varit kul. Nästa knäppa sak hände när jag pratade med pappa i telefon när jag kom hem. Han upplyste mig om att Lyxfällan inte kommer på tv idag, och jag blev väldigt förvånad och besviken tills jag kom på att det var onsdag och att det går på torsdagar. Han drev med mig med andra ord. Jag borde verkligen tänka mer när jag pratar med honom. Men när man trött så blir det väl som en dator som är inställd på energisparläge, vissa funktioner blir sämre, i mitt fall det logiska tänkandet. Men ikväll blir det en lugn kväll och tidigt i säng. Jag tar nog med mig Bella och Edward tror jag, även om det är mer Jacob än Edward just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar