15 november, 2009

Elit!

Dagens citat stod en kär vän till mig för, jag låter henne vara anonym, men kul var det i alla fall. "Du vet, jag säger ju lite dumma saker ibland som folk skrattar åt, som att månen är rund till exempel." Du är sötast av alla!

Annars har jag varit på elitmöte på golfen och känner mig betydligt mer inspirerad än tidigare. Känns bra inför säsongen 2010. Synd att Ann slutar som coach, men jag tror att Anna kommer göra ett mycket bra jobb också. Jag hade aldrig träffat henne innan, men jag känner hennes son David och det är läskigt vad han är lik sin mamma.

Mycket prat om att skaffa sponsorer, vilka tävlingar man måste spela och vilka man borde spela, vilka lagtävlingar som ska satsas extra på, damlaget gick ju upp i nationella division 1 efter att ha vunnit division 2 i somras, så nu är målet att ta sig upp i elitserien. Lite press med andra ord. Jag ska tydligen också sköta damernas "blogg" eller vad man nu ska kalla det och försöka skriva lite inlägg till Kungälvsposten. Det blir massa att göra och dessutom har vi i damlaget fått i uppdrag att försöka umgås utan golf, kanske middag eller bowling eller vad vi nu kan komma på.

Efter mötet var det middag hemma i Kärna, kyckling med potatisgratäng, gott! Sedan var det direkt hem och försöka lösa uppgiften vi fick på beskattningsrätten, det var inte det lättaste. Men jag har kommit en bit i alla fall, ska ta det med Kasper imorgon. Jag hittade till och med ett lagstöd och hoppas på att jag har gjort rätt, nu återstår bara momsdelen.

Jag "fick" (med andra ord låna på obestämd tid) en symaskin idag, dags att köpa tyg och sy julgardiner, får nog köpa ett strykjärn ock strykbräda också, annars blir det svårt. Men jag gillar att sy så det ska bli kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar