19 november, 2009

Njutning

Jag har spenderat en timme hos frisören idag, helt underbart. Jag hade kunnat sitta där hela dagen om jag hade fått. Det är en av de absolut bästa sakerna jag vet när någon pillar i mitt hår. Jag ryser i hela kroppen.

Min kusin Pernilla är 7, nästan 8 år yngre än mig och när hon var yngre ville hon bli frisör, så hon brukade få öva på att göra frisyrer. Jag har inte ett dugg ont av det även om barn ofta blir lite hårdhänta. Ofta låg jag, Lina och Cecilia på mage på Lars-Oves och Jessicas dubbelsäng och kollade på en film medan Pernilla, Fredrica och Felicia satt på ryggen på oss och gjorde flätor och tofsar och borstade och mycket mer. När de blev äldre fick de till och med börja använda locktång och andra hjälpmedel. Synd att de är för gamla för att vilja göra det nu. Men Fredrica går andra året på frisörlinjen, så har man tur så kan man gå till henne i framtiden och bli omhändertagen på bästa vis.

Undrar vad jag ska hitta på resten av dagen, jag vet att jag behöver plocka i ordning lite, ta en dusch så man får bort alla små avklippta hårstrån som kliar i nacken. Jag borde läsa lite beskattningsrätt också och så laga middag. Man kan ju inte direkt påstå att jag stressar ihjäl mig en vecka som denna. Jag ska nog baka en sockerkaka à la mormor också, hennes specialrecept som ger den absolut bästa sockerkakan någonsin. Kan ju bjuda på det imorgon eller så hjälper Lina mig garanterat att äta upp den när som helst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar