17 november, 2009

Väck inte den björn som sover

Jag har verkligen haft en usel morgon, klockan skulle ringa strax efter 7, halv 7 får jag ett sms från Lina, hon undrade om jag skulle åka samma tåg som henne, då blev jag lite irriterad eftersom jag sa igår att jag inte skulle upp så tidigt som henne. Jag svarade och somnade nästan om när hennes nästa sms kom in, det svarade jag inte på. Jag hann slumra till precis så skickade pappa ett sms om att det var kö på E6:an. Jag svarar och inser att jag kommer aldrig få somna om, så jag ligger och väntar på att klockan ska ringa istället.

Jag hade ju redan sovit alldeles för lite eftersom min arm var helt öm av sprutan igår, jag vaknade varje gång jag försökte röra mig. När jag vaknade gjorde det ont ända ut i handen, nu är det bara till armbågen. Men det är som att man är väldigt trött, som om jag hade gjort 1000 armhävningar eller något i den stilen.

Precis när jag stängt av klockan ringer pappa och säger att det är helstopp i princip, så jag borde åka tidigare, men så insåg han att det inte skulle hjälpa så han skickar en elev för att köra mig till tåget i Ytterby istället. På en halvtimme hade jag duschat, ätit, packat ner skolsakerna och stod på utsidan och väntade och insåg att eftersom trafik stod still genom hela Kungälv så skulle hans elev inte ens ha en chans att komma fram till mig. Någonstans här började det ösregna. Jag fick börja gå mot korsningen vid Mimers Hus, väl där ringer pappa och ber mig ta mig till Willys istället, jag är redan vid det här redan väldigt blöt. När jag är utanför fastighetsförmedlingen ungefär får jag se pappas elev så jag hoppar in och vi får åka förbi Munkegärde och genom Rollsbo för att komma till Ytterby, för köerna går genom hela Kungälv åt diverse håll. Det var seriöst kö så långt man kunde se vart man än tittade.

Väl framme vid tåget så hann jag med det som gick 8:34 och inte det som gick 8:04 som vi siktade på. Helt galen morgon, efter detta var jag ganska sur på hela omvärlden, men så kom jag på att efter den här morgonen så kunde det ju bara bli bättre. Så efter ett samtal med mamma när jag fick beklaga mig lite så var jag genast på bättre humör om än helt slut. Men förhoppningsvis så somnar jag tidigt idag istället.

Annars har jag mest spenderat eftermiddagen åt att planera fredagens roligheter och förfest här. Har pratat med Frida två gånger och Martin en gång. Det verkar som att det bli mest killar, men det är definitivt inte något problem för mig. Det ska bli så kul att träffa alla, Frida har jag ju träffat lite, men de andra har jag inte sett speciellt mycket av sedan i maj, mest sprungit på dem i affären eller så.

2 kommentarer:

  1. Du skriver så bra. Fast tråkig dag. Hoppas du får en bra onsdag istället :)

    SvaraRadera
  2. Tack! :) Onsdagen var mycket mycket bättre! Din med hoppas jag.

    SvaraRadera