12 november, 2009

Voxpop

Nostalgi kan vara det bästa som finns. Jag ser på Singing bee och på andra plats hamnade Henrik Olsson, jaha och vem är det då? Inte världens mesta kändis direkt, men alla minns väl Voxpop? Jag gör i alla fall det, hur som helst så var det han som ledde det programmet.

Mamma hade alltid personalmöte på onsdagar, så det var bara jag, pappa och Lina hemma då, och vi brukade titta på det tillsammans varje vecka när hon var borta. Jag satt framme vid tvn på golvet med fingret på inspelningsknappen på videon. Jag spelade in alla låtar jag gillade och sedan stressade jag för att hinna spela tillbaka videon så att nästa bra video skulle börja precis när den senaste slutade. Så satt vi varje vecka och var beredda, man kunde ju aldrig riktigt veta vilken nästa låt var så ibland fick man chansa och det kunde leda till lite konstiga låtar. Men det var ju bara att spela över dem sedan.

Jag kommer fortfarande ihåg hur ledsen jag var när mitt första band med musikvideor gick sönder, det fanns Barbiegirl, lite Spice girls och massa annat som jag lyssnade på när jag var runt 10-12 år ungefär. Jag tror att ett band finns kvar, men jag är lite rädd för att videon ska "äta upp" det om jag stoppar in bandet och jag vill inte gärna förstöra videospelaren. Det skulle vara intressant att se ett avsnitt nu, men jag tvivlar på att jag skulle tycka att det var lika häftigt nu som jag gjorde då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar