12 november, 2009

Sömnlös

Idag var det dags för andra och sista dagen i skolan den här veckan, jag var så enormt trött att jag knappt kunde hålla ögonen öppna under första timmen. Det hjälpte ju inte direkt att läraren inte var världens roligaste eller om det kanske var ämnet som inte roade mig, men hur som helst, det var som sömnpiller. När jag sträckte på mig som om jag vore nyvaken efter det så undrade Kasper om jag var trött svarade jag "Ja!" utan att tveka och han skrattade åt att jag var så trött att det inte ens var någon mening med att förneka det.

Det var underbart skönt att komma hem, det var längesedan jag var så här trött. Jag övervägde till och med att sova middag, men jag kom på att då kommer jag inte somna ikväll. Så det är nog bättre att jag håller mig vaken och tar en ordentlig sovmorgon imorgon. Då ska jag ju också sätta fart med min och Kaspers del av grupparbetet som ska vara klart på onsdag, kanske läsa lite också i de nya böckerna. Risken är dock att jag är mer lockad av att läsa "När jag hör din röst". Det kan vara den som är anledningen till min trötthet, den är enormt svår att lägga ifrån sig. Igår så fick jag lägga ner den i handväskan och tvinga mig själv att inte läsa i den innan jag somnade. Läs serien om ni inte har gjort det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar