31 december, 2009

Gott nytt år!

Så var detta året slut och vilket slut sedan, hela världen lyser i vitt och runt vägarna bildar träden vita väggar så att man nästan överallt kör omkring i en vit allé. Vackert är det enda ord som passar. Jag har jobbat idag, det var ganska lugnt, men trevligt.

På vägen hem hade jag inte lika mycket tur dock, pappa hade hjälpt mig att ställa in timern på kupévärmaren, men vad hjälpte det att bilen var varm när den inte startade? Farfar var som tur var hemma och fick komma och hjälpa mig med startkablar. Tur att han har jobbat med bilar sedan 1956 (tror jag han sa). Nu ska här snart firas nyår, jag blickar med lite rädsla inför all ovisshet framåt mot 2010 och hoppas på att det här blir ett bättre år än 2009, inte för att det borde bli svårt.

Det här året har jag i alla fall en tydlig plan, även om jag i vissa fall tvingats har reservplaner eftersom jag inte vet säkert hur det ser ut. Årets nyårslöften blir i alla fall att träna minst 3 gånger i veckan, helst varje dag jag är ledig om jag inte är sjuk då och så ska jag inte äta sötsaker eller dricka sötdricka, undantag får ske på kalas. Nu är det officiellt, så nu måste jag hålla det, annars får ni påminna mig. Gott nytt år på er allihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar