16 december, 2009

Ljus i fönster, snöflingsvind, kalla tår, blossande kind...

Idag har varit en underlig dag, jag gick upp extra tidigt ifall det skulle bli trafikkaos eftersom de lovat snö idag. Men så klart att jag åkte en annan väg och extra tidigt helt i onödan. Inga problem alls.

Skoldagen har varit lite seg, det var precis som sista dagen i skolan före jullovet när man gick i mellanstadiet eller högstadiet, läraren pratar om något som känns helt oviktigt, man har svårt att fokusera, tankarna vandrar iväg på annat och man bara stirrar i tomma intet eller på snöflingorna som yrde på utsidan. Att gå från skolan till tåget var ju ingen höjdare direkt, det blåste och snöade i motvind och det var riktigt, riktigt kallt. Så vad hittar man på då?

Jo, det var ju golfträning, så jag skyndade mig så mycket jag kunde hem till Kungälv, Lina fick hämta mina saker hemma och så åkte vi direkt, jag var ju framme i Kungälv kl 17 och träningen började på HGC (Hisingen, vid Volvo Lastvagnar för er som inte är golfnördar) kl 17, lite tidsbrist med andra ord. Men när jag hoppar in i bilen så meddelar Lina att Graham sitter fast på en flygplats i Johannesburg (heter det så? Sydafrika i alla fall) och att vi får träna på egen hand.

Det var bara jag och Lina där från våran grupp, men Nisse och Fredd höll oss sällskap och efter en stund kom Toffe och till slut också Hagenblad. Det snöade och blåste rakt in på oss, jag börjar tro att det kanske kan bli en vit jul. Men efter en timme i iskylan gav vi upp och gick tillbaka till bilen som Lina hade satt på kupévärmaren i, så underbart och så satte vi så klart på bacongrillen tills det brände skönt i låren. Nu sitter jag hemma och ser på Lyxfällan och jag hann till och med se Biggest loser. Men jag är helt slut och sådär fnittrig som jag bara blir när jag är helt slut. Så det blir nog sängen snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar