17 december, 2009

Bara en vecka kvar till jul

Då är snart sista lediga dagen för jul kvar, sedan återstår bara 1 skoldag imorgon och sedan är det jobb till och med julafton. Det verkar som jag håller på att bli förkyld eller något, jag har fått ont i halsen lagom till jag har som mest att göra. Så klart!

Idag har jag plocka lite här hemma, tränat, varit och storhandlat med mamma så att jag inte ska behöva handla igen förrän efter jul, jag har ingen större lust att ge mig in och slåss med barnfamiljer och andra nästa vecka när de ska handla för julen, plus att jag jobbar och kommer antagligen inte orka göra sådant efter jobbet i alla fall.

Det är så skönt att inte göra något särskilt alls en dag när man vet att man har massor framför sig. Nu är det bara en vecka kvar till julafton och då ska jag ta det lugnt och slappna av. Jag jobbar 9:30-13:15 på julafton, men efter det är det bara jag, familjen och farmor och farfar som ska se på Kalle och äta, efter det är det bara familjen som ska fira ihop på kvällen. Blir en stillsam julaftonskväll i år. Jag längtar verkligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar