13 december, 2009

Så mörk är natten i midvintertid, men se då nalkas lucia...

Då var denna helgen också snart över och för att inte låta som alla andra så måste jag faktiskt säga att jag tycker det är skönt. Igår var det ju tenta, så jag var uppe innan tidningsbudet kom och så fort det var klart så var det i princip bara att åka hem, lämna skolböckerna, hem till mamma och pappa, byta om och sedan åka på kalas. Visst var det kul på kalaset som alltid, släkten på mammas sida är inte direkt tråkig. Men jag var ju så enormt trött att jag nästan somnade, så jag tyckte bara det var skönt att komma hem redan före midnatt för ovanlighetens skull.

Idag var det upp och jobba som gällde, men det var en lugn dag så jag, Jessica och Marcus pratade en del och så träffade jag två gamla klasskompisar, den ena var en mellanstadiebästis som var inne med sin lilla son på 6 månader, söt som socker. Den andra var en kille som jag umgicks en del i sexan och högstadiet, alltid kul att prata bort en stund med dem.

Nu sitter jag i soffan och kollar på Nigellas jul och efter det kommer Pernillas julprogram, så det är myspys hela kvällen. Jag ska inte göra många knop nu, men imorgon måste jag antingen städa eller åka till stan och fixa de sista julklapparna om jag inte få hoppa in och jobba vill säga. Kanske kan jag vara så snabb att jag hinner både städa och julhandla på samma dag så blir det mindre att göra senare i veckan. Får se hur det blir.

Det är ju Lucia idag, jag har så klart haft glitter i håret på jobber, Jessica och Marcus vägrade även om jag hade med till dem också. Jessuca däremot gav mig en Herman, med andra ord en surdeg som man ska sköta. Min "lever" ännu, men jag är inte säker på om jag ska låta honom ta självmord eller inte. Det vankades lussebullar och julgodis också på jobbet och nu hemma så tände jag 3 ljus så klart och sedan blev det fika med pepparkakor och julmust. Trevlig lucia på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar