11 december, 2009

Idol-bojkott!

All hysteri i tidningar och på nätet får mig att undra om jag kanske är den enda som inte tänker se idolfinalen idag? Högst ofrivilligt har jag tvingats ta del av att det står mellan Calle och Erik, men jag kunde verkligen inte bry mig mindre om vem som vinner. Är det bara jag som inte förstår tjusningen? Själv så kollar jag för tillfället på semifinalen i VM i innebandy, de svenska tjejerna leder mot Finland med 7-1 och det återstår ungefär 12 minuter.

Sedan funderar jag lite på om det inte vore bättre att gå och lägga sig, men jag vill ju gärna se Leilas jul kl 21, så jag får väl roa mig med något annat en stund. Jag tänker i alla fall inte se På spåret, jag tycker inte att de nya programledarna är ett dugg bra.

Jag skulle vilja se Billy Elliott som kommer kl 21, men att se en långfilm så sent innan man ska göra tenta är ju inte att tänka på. Jag har ju sett den förut, men den är ju så bra att den hade varit klart sevärd en gång till. Nej, nu ska jag se om jag hittar något att se, damerna gjorde precis 8-1 och det är nu mindre än 7 min kvar, så jag tror inte Finland har någon större chans att vända det nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar