30 januari, 2010

Alla idéer som verkar bra är inte nödvändigtvis det

Vilken kul kväll vi hade igår, det blev ju först after work på Tre kockar med Fridas syster Emma, hennes sambo och lite kompisar till dem. Där träffade vi på Niklas från förra veckan också. Sedan gjorde vi en snabbvisit hos Ullis och förfesten där innan vi drog vidare till Fars Hatt. Det var inte så mycket folk när vi kom, vi var ganska tidiga eftersom en av tjejerna vägrade stå i kö för att bli insläppt. Men det var ju bara bra för då fanns det plats att bugga.

Drängarna spelade där och det var bra drag, de är ett riktigt bra liveband faktiskt. Ni får gärna skratta, men det är jättebra dansmusik. Vi hade kul, men det hade vi nog haft var som helst tror jag. Det var kallt på vägen hem dock. Jag och Erik tyckte att vi skulle gå hem och de andra protesterade inte tillräckligt, så vi tog oss en liten promenad. Det är längre än man kan tro, speciellt mitt i natten och när det är 15 grader kallt. Jag var så kall om benen när jag skulle sova att jag bara skakade och inte fick någon ro alls.

Jag var väldigt trött när jag skulle upp till jobbet imorse och minst lika tacksam över att det finns smink som gör att man kan dölja en del av tröttheten i alla fall. Men vad dagen gick långsamt, och när jag väl var på väg hem så pratade jag med mamma i telefon, de var på väg till mig, så jag skyndade mig in på Konsum och handlade lite, hem, plockade iordning efter gårdagens klädprovande, lagade mat till mig och Lina som visst också var hungrig.

Mamma hjälpte mig att byta julgardinerna mot lite mer neutrala och lite mindre tomtar. Jag hade ju kunnat göra det själv, men jag har så långa gardiner att jag inte kan hålla i båda ändarna av gardinstången samtidigt. Sedan när det hade gått så återstod det ju att diska efter maten också. Jag har hållt igång non-stop från 10 imorse till halv sex på kvällen. Nu tänker jag bara njuta av stillheten och bra tv, med andra ord Sex and the city. Och sedan gå och lägga mig, betydligt varmare än igår, helt slut efter en lång dag och med en sovmorgon att se fram emot imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar