15 januari, 2010

Fortfarande patetisk

Då var den här veckan snart gjord, halva januari också för den delen, det går lite väl fort nu tycker jag. Men det är väl så, när man inte vill att tiden ska gå så springer den iväg ännu fortare. Men idag har jag i alla fall hunnit med massor av saker, tvätta 3 maskiner, vika massa tvätt, laga mat, ha pappa på besök, kollat på lampor, pratat med jobbet 3 gånger, handlat, bakat, tränat, packat upp mitt strykjärn och min brödrost, monterat ut min termometer (med pappas hjälp), slagit in 5 paket, diskat, plockat i lägenheten, pratat med Åsa om våran hockey-planering, gjort en virussökning i datorn, kollat facebook alldeles för många gånger och sett lite på tv. Då känns det ändå som att jag hade massa tid över som jag borde ha pluggat på. Men så blev det inte.

Det låter som att jag har varit väldigt effektiv, men missta er inte, allt utom facebook och tvn tog kanske halva dagen, så jag kunde egentligen gjort mycket mer. Men det hade jag inte lust med helt enkelt.

Ni minns att jag skrev om någon som jag ville skulle skriva till mig, denne någon har fortsatt skriva och jag kom på mig själv med att rodna när jag läste namnet, jag blev lite överraskad idag, för jag väntade på att någon annan skulle skriva. Så idag hade jag glömt det och blev "tagen på sängen", lite opassande uttryck i det här fallet, men i brist på andra idéer så fick det bli det i alla fall. Budskapet lär ju går fram i alla fall. Jag är med andra ord fortfarande patetisk. Det är totalt olikt mig, tycker jag i alla fall, men ni som känner mig kanske skulle säga annat? Vad vet jag? Men nu ska jag i alla fall sova, för imorgon är det jobb som gäller och innan det så ska jag hinna träna. Så det är upp halv åtta som gäller och sätta fart direkt, jag ser inte fram emot det direkt. Jag kan lova att jag kommer vilja dra täcket över huvudet och somna om. Men man får inte alltid som man vill. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar