13 januari, 2010

Knepigt

Det märks att tentan närmar sig, jag blir mer effektiv med bloggandet då. Hur som helst så kom jag att tänka på en sak. Det finns ju lite teorier om hur man ska rensa bland sina kläder, jag har i alla fall hört att man ska göra sig av med kläder som man inte har använt på ett år. För då har man gått igenom alla årstider och om man inte har använt dem en enda gång då så kommer man antagligen inte att sakna dem heller.

Men jag har ett litet sätt att komma runt detta kom jag just på. Idag har jag haft en dag hemma, så jag rotade i garderoben och fick fram en gammal favorittröja som jag inte använder annat än när jag är ensam, möjligen med familjen. Mitt knep är att om jag använder de där kläderna som jag verkligen gillar och har svårt att skiljas från lite då och då så har jag ju använt dem det senaste året även om jag inte har använt dem annat än hemma. Inte världens bästa knep, men jag kommer ju runt det och slipper tänka att jag aldrig använder det och så slipper jag slänga. Nu ser jag på Otroligt het på fyran, den verkar ganska kul. Godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar