22 februari, 2010

Älska dans!

Åh, vad jag älskar att dansa, jag har haft ännu roligare idag än jag hade sist och det säger en hel del. Det mest gick bra idag, speciellt när jag dansade med en av de "rödklädda" som jag inte kan namnet på och med Emil, med killar som dem så gör man nästan inga misstag.

Jag och Andréas hade en del trubbel idag dock, men det var nog mest för att vi pratade massa samtidigt, vi var ju tvungna att prata om helgen bravader. Några undrade lite över mitt fina blåmärke på armen också och Anders tyckte det var kul att peta på det. De är lite retsamma de där killarna. Emil undrade om Andréas hade slagit mig för att jag gjorde fel i någon tur och tyckte att det påminde misstänkt mycket om hans knoge i form och storlek.

Innan jag åkte dit så var det väldigt segt att göra sig i ordning för att åka, jag hade ju inte ens lämnat myskläderna. Men nu längtar jag redan till nästa vecka och känner att det är alldeles för många dagar mellan måndagarna. Efter dansen så fick mamma, pappa och Göran nästan släpa mig därifrån, först dansade jag ett par danser med Emil och sedan var jag tvungen att prata med Marcus som dök upp lite oväntat, han förhörde sig om mina planer för helgen och ville ha med mig på skojigheter.

Nu ser jag på skidåkningen, jag hade verkligen hatat Charlotte Kalla om det inte vore för den lilla detaljen att hon är svensk. Nu älskar jag att hon är så bra som hon är, Anna Haag är ju inte så pjåkig hon heller, det är riktigt spännande, även om det inte är riktigt lika spännande som när både Johan Olsson och Marcus Hellner tog medaljer, för då kunde jag knappt andas. Idag blir det silver för det fantastiska stafettlaget som Sveriges damer visar upp i sprinten. Bäst jag håller lite koll på damhockeyn nu också, även om det lutar kraftigt mot en bronsmatch för Sveriges del.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar