01 februari, 2010

Ogillar måndagar men gillar bra nyheter

Nackdelen med att gå i skolan en dag i veckan i snitt är att man aldrig vänjer sig vid att gå upp tidigt. När klockan ringde kändes det som om jag precis hade lagt mig, men det var ju bara och stiga upp och inse att det hade kommit ännu mer snö och att det var alldeles för kallt i mitt sovrum.

Men att gå upp tidigt idag hade i alla fall en fördel. I skolan idag så sa läraren att han inte hade något mer att säga till oss denna veckan, så han strök hastigt och lustigt onsdagens föreläsning. Sådana nyheter gillar jag att få på måndag förmiddag, det innebär att nästa föreläsning är på tisdag nästa vecka. Jag fick en vecka till att utnyttja till mitt PM, så jag är nöjd.

Nu ska jag snart iväg till dansen, jag har nog aldrig varit mindre sugen på att dansa än jag är just nu. Men vad gör man inte för att man måste, jag vet ju att jag gillar att dansa, så det ändrar sig säkert när jag väl är där och dansskorna på. Jag är bara så enormt trött att jag inte vill något hellre än att krypa ner i sängen. Men för att pigga upp mig lite så beställde jag faktiskt kläder på internet för första gången, eller ja, kläder är väl att ta i, men 2 jättesöta nattlinnen i alla fall som jag har spanat in. Lina övertygade mig om att det var en lika bra idé som jag trodde när vi var och shoppade en present till mamma från henne. Mamma fyller ju år på torsdag, så då blir det middag med familjen på eftermiddagen. Nu måste jag göra mig iordning för dansen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar