02 februari, 2010

Istid

Snö, snö, snö, snö, snö, snö, ska det aldrig sluta? Snart kommer jag nog överväga att emigrera till sydligare och varmare breddgrader. Jag är helt slut på den här vintern och har vår överst på min önskelista just nu. Idag har jag tagit exakt 2 steg utanför min ytterdörr. Först ett steg för att hämta in tidningarna, jag har ju för tillfället 3 prenumerationer, DI, Kungälvsposten och SvD. Det andra steget var för att kolla om jag hade fått någon post, vilket jag självklart inte hade fått. Så skönt att inte bo på landet en dag som denna, så man slipper gå ut i kylan för att komma till brevlådan.

Just nu känner jag mig dock ganska tillfreds med att det snöar, det är bra mysfaktor, jag sitter i myskläder, med tända ljus, Sex and the city och en varm filt virad om mig. Så det kunde ju varit värre. Jag har dessutom fått plugga lite idag och boka in en dejt i helgen. Däremot har jag inte fått tag i HSB, vilket innebär att jag fortfarande har det lite svalt i sovrummet. Men i ärlighetens namn har jag inte riktigt anstängt mig heller, så jag får skylla mig själv.

Jag sov dock väldigt gott trots det, det blev nästan 11 timmar inatt, sedan upp och träna framför Biggest loser, jag missade ju det igår eftersom jag var och dansade. Jag hade kunnat åstadkomma betydligt mer idag, men lusten fanns helt enkelt inne. Imorgon måste jag ta tag i det igen så jag kan bli klar med mitt PM någon gång. Jag är så trött på det nu, det går liksom aldrig att släppa.

Imorgon är det golfträning också, sista med Graham innan han flyttar, jag kommer sakna honom, han har verkligen hjälpt mig att utvecklas massor. Jag hoppas att vi får veta snart vem vår nya pro blir och att det är någon som är riktigt bra. Både ny pro och ny coach, det kan bli en intressant säsong. Lite dålig timing kanske med tanke på att vi ska spela nationella division 1 i år, men det kan ju bli jättebra också. Anna som är ny coach har vi ju redan träffat och hon verkar bra. Så imorgon hoppas jag på bra information. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar