20 maj, 2010

Åskväder och läshumör

Förmiddagen spenderades på balkongen med en bok, det var inte direkt soligt, men så varmt att jag ändå kunde sitta i shorts och en oknäppt långärmad tröja. Jag läste för första gången på evigheter en bok, då menar jag inte ljudbok, det har jag lyssnat på även under tiden jag har studerat, men jag har inte varit sugen på att läsa. Men idag har jag läst ungefär 100 sidor och har svårt att lägga ifrån mig boken. Så skönt att man är tillbaka i det gamla vanliga läshumöret.

Men efter ett par timmar på balkongen så började det blåsa för mycket och blev lite kallt, så jag gick in och tur var väl det, för ungefär 5 minuter senare så började det vräka ner regn och snart åskade det också. Sedan kom det lite sol en stund och nu mera åska och regn. Men det är trots det varmt, som varmast idag har min termometer visat på 27 grader i skuggan och den visar just nu 22 grader.

Trots att vädret är lite trist just nu så gillar jag ändå värmen, det är underbart att gå omkring i shorts och linne i maj, kanske är det en kompensation för att det har varit så kallt så länge i år, i så fall ser jag fram emot en stor kompensation i sommar, det får gärna vara soligt och fint när jag är ledig. Dags att öppna så jag får korsdrag tror jag så det kommer in lite svalare luft, för trots att det är 22 grader inne så är det varmare ute så är det 27 grader i mitt sovrum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar