29 maj, 2010

ESC del 2

För att älska Melodifestivalen så mycket som jag gör så är det ju nästan ett under att jag tycker att Eurovision Song Contest nästan är bättre utan årets svenska bidrag. Det är förvånansvärt många bra låtar i år, men jag har så klart några favoriter. Jag gillar Spanien bäst, men även Cypern, Georgien, Island, Rumänien och Danmark har imponerat på mig.

Något som förbryllar är dock hur det kan komma sig att vissa länder skickar så dåliga låtar, då undrar man ju hur dåliga resten av bidragen var i deras länder. Jag vill också påpeka att jag förstår varför Frankrike envisas med att skicka ballader år efter år, för undantaget det här året kändes helt fel, att den klassas som "hejaramsa" för fotbolls VM märktes ganska tydligt. Det återstår helt enkelt bara att se vem som vinner. Men först ska vi ju få höra Spanien igen eftersom en dåre sprang upp på deras scen och störde.

Jag har testat en ny hudkräm idag och det kan ju knappast vara ett gott tecken att det svider på benen. Jag börjar bli ganska övertygad om att min hud verkligen inte gillar krämer för den tycks klara sig bäst på egen hand för det mesta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar