01 maj, 2010

Leta på mammavis

Ni vet när man var liten eller åtminstone fortfarande bodde hemma hos föräldrarna och hade tappat bort något. Ibland var det bara mamma som kunde hitta det och ingen förstod hur, nu vet jag i alla fall hur. Det handlar helt enkelt om systematik. Man letar sig successivt igenom varje liten vrå och lyfter på allt som finns och vips så hittar man det man letar efter. Det har jag lärt mig idag, jag har ju ingen mamma här som kan leta efter saker, så då får jag göra det själv.

Idag ska jag på vårfest och jag har nog aldrig varit mindre sugen på att festa. Men jag åker väl dit med tanke på att jag redan köpt biljett och det bjuds på mat, jag kan ju alltid åka hem igen om jag inte tycker det är roligt eller om jag helt enkelt känner för det. Jag har ju tur och får låna bil i alla fall, så jag kan åka hem när jag känner för det och behöver inte vänta på någon annan och det är skönt, dessutom behöver jag var hyfsat alert imorgon för att kunna göra lite uppsats, två dagar i sträck har ju försvunnit här.

Något annat som förbryllar mig är att jag har lyckats få rivmärken på armen, jag som inte har varit nära en katt på jag vet inte hur länge. Underligt, undrar om jag har rivit mig själv utan att tänka på det. Nu ska jag i alla fall äta lite mellanmål och sedan göra mig i ordning för kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar