26 maj, 2010

Man vet att...

...man är aningen förvirrad när man kliver ur hissen, går in i luftgången och tittar in genom köksfönstret och undrar man varför någon har bytt ut alla ens lampor i köksfönstret mot vita och tänker "vad hände med mina röda lampor?" som inte ens står i köket utan i vardagsrummet. Man ser sig om och fattar inte riktigt vad som inte stämmer trots att det inte finns några blommor i luftgången som det brukar, tänkte nog att Gullan kanske hade plockat bort dem. Till och med när någon tände lampan över diskbänken undrade jag över vem som var i mitt kök...

Men sen kom jag på felet, jag hade helt enkelt klivit ur hissen en våning för tidigt. Det märkliga är att jag aldrig trycker på knappen med nr 2 utan bara nr 3 eller nr 1, så jag borde ju tryckt på någon av dem innan jag tryckte på nr 2, men tydligen inte. Jag var nog tröttare än jag trodde efter opponeringen igår, idag hittade jag som tur var till min egen lägenhet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar